Domino’s sliter og varsler omfattende tiltak

(Arkivfoto: Karine H. Henriksen)

I to år har Domino’s jobbet for ekspansjon i Norge, hvor de blant annet kjøpte opp Dolly Dimple’s. Tallene så langt viser at selskapet har tapt over 70 millioner kroner og nå varsles omfattende tiltak for å bedre resultatene.

I dag har pizzakjeden 45 avdelinger i Norge. Målet har vært, og er fremdeles å bli størst på pizza i Norge.

Ifølge kvartalsrapporten har det totale salget for Domino’s i Norge svekket seg med en prosent i første kvartal 2019, noe som er under det pizzakjeden hadde ventet seg, melder E24 på sine nettsider.

Tidligere leder i Norge, Kennet Lorentzen, har ifølge E24 ansvar for hele kjeden internasjonalt, og ny kontakt i Norge er briten Robin Caley, som fremdeles er sjef for Domino’s i Tyskland. Selskapet melder at de har fått på plass en ny ledergruppe i de internasjonale filialene i Norge, Sverige og Sveits.

Tallene for 2018 for Domino’s i Norge er fremdeles ukjent, men i 2017 endte året med et underskudd på 73,6 millioner kroner. Omsetning landet på 102,2 millioner kroner.

LES OGSÅ: Danske Domino’s Pizza konkurs i helgen

Av varslede tiltak skal de fremdeles lage den beste pizzaen, og selskapet er i ferd med å teste ut nye leverandører, blant annet av mozzarella. I tillegg vil de forenkle prosesser i pizzabakeriene og gi personalet bedre opplæring, melder Dagbladet.no.

Les hele saken på E24 og i Dagbladet.


Convenience kommer ut seks ganger årlig og setter søkelys på dagens og morgendagens serveringssteder for travle mennesker.

Les mer om bladet

Bestill abonnemnent

Last ned bladet elektronisk

Følg oss på Facebook

Meld deg på vårt gratis nyhetsbrev

PRØVELES EN UTGAVE GRATIS!

Relaterte artikler