Den nye Kylling Club sandwich
koster 69 kroner og ble lansert
tirsdag 8. september i år.
Den nye Kylling Club sandwich koster 69 kroner og ble lansert tirsdag 8. september i år.

Satser stort på Kylling Club sandwich

Shell/St1 har i lang tid jobbet for å endre matvanene på veien gjennom å ha et godt utvalg av sunn og tidsriktig mat på Shell-stasjonene i Norge. Andre uken i september satset kjeden på ennå et nytt produkt; Kylling Club sandwich.

Publisert Sist oppdatert
– Vi har store forventinger til at vi skal nå nye
salgsandeler gjennom å øke utvalget av varme retter til lunsj-/middag med hvitt kjøtt på menyen, sier
Hæge Vagle, som her viser oss matpakkene som
virkelig har slått an i markedet.
– Vi har store forventinger til at vi skal nå nye salgsandeler gjennom å øke utvalget av varme retter til lunsj-/middag med hvitt kjøtt på menyen, sier Hæge Vagle, som her viser oss matpakkene som virkelig har slått an i markedet.

- Vi ser tydelige tegn på at kundene i større grad velger hvitt kjøtt, og ønsker derfor å sette hvitt kjøtt på menyen i Shell for å imøtekomme kundens forventning. Vi vil servere saftig, smakfull grillet kyllingfilet i en ny og spennende montering. Kylling er både magert, sunt og samtidig et klimasmart alternativ, sier markedssjef for mat og kaffe i Shell/St1, Hæge Vagle.

Et komplett måltid

Hun har i likhet med resten av kjeden gledet seg til å lansere sin egen Kylling Club sandwich.

– Dette er ett komplett måltid i skål, toppet med flagg, for å vise at vi jobber med norsk kylling fra aktive gårder på Jæren, og Sørlandschips som tilbehør fra norske potetåkrer. Vi er stolte av bøndene og de gode råvarene de produserer for oss lokalt, legger Vagle til.

En matdestinasjon

– Dette er et spennende samarbeid og vi gleder oss
til å se hvordan den nye Kylling Club sandwich blir
mottatt i markedet, sier direktør Storhusholdning
og Industri i Vestfold Fugl/Den Stolte Hane. Fra
høyre; Christine Sund, Key account manager Robert
Skaugum, fagkonsulent Ruben Meyer og kjededirektør Niels Hansen.
– Dette er et spennende samarbeid og vi gleder oss til å se hvordan den nye Kylling Club sandwich blir mottatt i markedet, sier direktør Storhusholdning og Industri i Vestfold Fugl/Den Stolte Hane. Fra høyre; Christine Sund, Key account manager Robert Skaugum, fagkonsulent Ruben Meyer og kjededirektør Niels Hansen.

– I vårt matkonsept har vi bygget utvalg over tid, og Shell skal være en matdestinasjon. Vi utvikler våre produkter sammen med de beste leverandørene på laget, hvor Robert Skaugen i Den Stolte Hane/Vestfold Fugl og Jørn Lauritzen i Lantmännen Unibake har bidratt med sin faglige dyktighet i denne produktutviklingen med alt fra brød, tilbehør og kylling.

Hvorfor akkurat Club sandwich?

– Vi tar noe som allerede er kjent i markedet og gjør det til vårt eget, med en egen vri tilpasset vårt kjøkken. Club sandwich er noe alle spiser, og alle kjenner hovedingredienser som kylling, bacon, salat, tomat og majonesbasert spread og chips.

Og Christine Sund i Vestfold Fugl utdyper;
– Dette handler om å ta en bestselger fra kafé og restaurant inn i KBS og conveniencebransjen, men som alltid må vi gjøre tilpasninger for at den skal fungere i drift, og ikke minst for å begeistre reale folk i farta, smiler hun.

Samme gode strategi

Shell har tidligere hatt suksess med andre matlanseringer som egen matpakke og eget ostesmørbrød for å nevne noen. Den nye Kylling Club sandwich blir montert og ligger ferdig i disk ved alle Shell sine konseptstasjoner. Før servering lunes sandwichen og toppes med sprø chips. Vestfold Fugl/Den stolte hane har vært en viktig sparringspartner i arbeidet med å utvikle det nye produktet.

– For oss er det viktig å sette fokus på å øke forbruket av hvitt kjøtt i vår kanal, og da har det vært viktig med gode samarbeidspartnere som Christine Sund og Robert Skaugen med hele sitt team i Vestfold Fugl, avslutter Hæge Vagle.