20 prosent vekst for mat på farta

Kundene omfavner Deli de Luca langs norske veier, det kommer frem i NorgesGruppen sin års- og bærekraftsrapport 2017. På ett år har salget av kaffe økt med 30 prosent, og mat i farta med 20 prosent.

Publisert

Samlet vekst var 6,5 prosent i 2017, og tilbudet appellerer særlig til flere kvinner og barnefamilier, som kan velge mellom smoothies og greske yoghurter til ferske salater, wraps og rimelige middager av høy kvalitet.

Mest populær er likevel Fresh Made, avdelingen som steker og smører focaccia, baguetter og sandwicher hver dag.  Deli de Luca åpnet sin butikk nummer 100 i 2017. 67 av butikkene ligger i Esso-stasjoner langs norske veier. Her er ferdige måltidsløsninger og kaffe blant kategoriene med størst vekst, og kundene forventer enkelhet, ferskhet og kvalitet.

MIX er i etableringsfasen av nytt konsept som beveger MIX fra kiosk til serveringssted. Jafs, med sitt populære burgerkonsept, har i løpet av 2017 lansert og bygget om samtlige butikker med ny profil.

Convenience kommer ut seks ganger årlig og setter søkelys på dagens og morgendagens serveringssteder for travle mennesker.

Les mer om bladet

Bestill abonnemnent

Last ned bladet elektronisk

Følg oss på Facebook

Meld deg på vårt gratis nyhetsbrev

PRØVELES EN UTGAVE GRATIS!

Powered by Labrador CMS