- Neste år blir enda mer spennende. Vi satser stort på kundeopplevelsen hos Kolonial.no med en stadig mer personlig handleopplevelse gjennom relevante anbefalinger. Målet er minst mulig tid brukt på å handle, sier administrerende direktør Karl Munthe-Kaas
- Neste år blir enda mer spennende. Vi satser stort på kundeopplevelsen hos Kolonial.no med en stadig mer personlig handleopplevelse gjennom relevante anbefalinger. Målet er minst mulig tid brukt på å handle, sier administrerende direktør Karl Munthe-Kaas

Kolonial.no passerer milliarden

Kolonial.no passerer milepel med en milliard i omsetning, vokser nå raskere enn noengang.

Publisert

Det norske gründerselskapet Kolonial.no er Norges største matbutikk på nett.

- Veldig mange familier finner veien til Kolonial.no hver uke, og vi ser at de raskt blir lojale kunder. Det må bety at vi har bygget et produkt som treffer godt i markedet, sier administrerende direktør Karl Munthe-Kaas.

- Vi forsøker å ta kundene på alvor, og det virker. Nå har vi fjernet nesten alle plastposer og erstattet med 40 prosent mer klimavennlige pappesker. Vi vokser som aldri før, sier Munthe-Kaas.

Rigget for kontrollert vekst

Kolonial.no har siden oppstart investert betydelig i teknologi for å bygge en ny infrastruktur for handel i Norge. I fjor prioriterte selskapet forbedringer på operasjonen for mer effektiv drift og bedre lagerkapasitet.

- Når vi vokser så fort som vi gjør, er det viktig at vi både klarer å ønske mange nye kunder, og mange nye kollegaer velkommen på en bra måte, samtidig som operasjonen skal kunne håndtere så stor vekst. I år har dette gått veldig bra. Neste år blir enda mer spennende. Vi satser stort på kundeopplevelsen hos Kolonial.no med en stadig mer personlig handleopplevelse gjennom relevante anbefalinger. Målet er minst mulig tid brukt på å handle, avslutter Karl Munthe-Kaas.

(Pressemelding)