Coca-Cola feirer Ramadan i ny kampanje

Nå lanserer Coca-Cola en Ramadan-kampanje, på samme måte som selskapet i alle år har feiret julen med store kampanjer. – Vi tar et standpunkt for mangfold, sier selskapets markedssjef i Norge.

Publisert

I forbindelse med at Ramadan er inne i sin første uke, lanserer Coca-Cola en stor Ramadan-kampanje i Norge sin første noensinne.

Nå vil vi feire Ramadan sammen med norske muslimer. Kampanjen bygger på våre kjerneverdier fellesskap, glede og det å dele gode øyeblikk. Med utgangspunkt i disse har vi alltid markert julefeiringen, og det samme gjør vi nå med Ramadan. Slik ønsker vi å ta standpunkt for mangfold og kulturell inkludering, sier Johanna Kosanovic, markedssjef for The Coca-Cola Company i Norge.

Kampanjen vil bli synlig på mange forskjellige måter.

Vi kommer til å ta i bruk sosiale medier, vendingmaskiner, sampling, utendørsreklame, og lager en film for digitale flater. Ikke minst samarbeider vi med dyktige, muslimske influensere som bidrar til å skape oppmerksomhet om høytiden, også blant alle de nordmenn som ikke feirer Ramadan, fortsetter Johanna Kosanovic.

Den nye kampanjen bygger på selskapets kommunikasjonsplattform, KOS. Den handler om å oppfordre folk til å kose seg, uansett hvem de er.

På samme måte som julemåltidene, er typiske øyeblikk der man kan kose seg iftar, måltidene etter man bryter fasten. Derfor er også oppfordringen den samme: Kos deg, og del det gode øyeblikket med dem du er glad i, avslutter Johanna Kosanovic i Coca-Cola.

(Pressemelding)