Papirutgaven

Convenience 5/2020 på vei

Take away, hjemlevering og pizza er tema for høstens andre utgave. Vi har blant annet snakket med daglig leder av Peppes Pizza i Bodø for å høre hvordan de har opplevd koronapandemien. I denne utgaven får du også vite mer om Circle K og Narvesen sine pizzasatsninger. Dette og mye mer får du i høstens andre utgave.

Publisert Sist oppdatert

LEDER

Hvorfor ikke satse på et knallgodt take away-tilbud til julebordskundene?

Det pågår en debatt om hvorvidt bedriftene bør droppe årets julebord, eller ikke. Som ansatt er dette kanskje et av årets høydepunkter i jobben. Som bedriftsleder står man muligens i en vanskelig skvis. Skal, skal ikke? Hele conveniencebransjen er godt rigget for å levere take away, så hvorfor ikke gå bredt ut og tilby de lokale bedriftene et knallgodt julebordstilbud, ferdig levert i bedriftens lokaler?

Les hele lederen her

TEMA: PIZZA

Peppes Pizza i Bodø velger å fokusere på nye muligheter i krevende tider

Til tross for at Bodø by har eksplodert når det kommer til antall spisesteder og uteliv, har Peppes Pizza fortsatt et godt grep om sine kunder – og det har de hatt i 50 år! Daglig leder, Rolf Hakkim, mener vi må leve med koronautfordringene en god tid fremover, likevel velger han å fokusere på mulighetene fremfor utfordringene.

TAKE AWAY:

Circle K ruller ut Peppes Pizza på 230 stasjoner

Circle K, Peppes-Restaurants og Scandza har i lang tid samarbeidet om å gjøre hele Norges favorittrett enda mer tilgjengelig. Gjennom samarbeidet med Circle K øker antall utsalgssteder for Peppes Pizza fra 81 til over 300 i hele Norge.

Grandiosa På Farten

Historisk samarbeid mellom Narvesen og Grandiosa

Nå får kundene i alle Narvesen-kiosker kjøpt et rykende varmt pizzastykke under merkenavnet, «Grandiosa På Farten». Det ferske samarbeidet har allerede blitt en kassa-suksess.

FRANCHISE:

Deli de Luca - Alle drivere tjener penger

Deli de Luca har satt en ny standard i convenience, først i bysentra og siden langs landeveien. Framover skal franchisemodellen hjelpe dem med å øke markedsandelen. Alle franchisetakerne i kjeden tjener penger.

FRA BUFFET TIL TAKE AWAY

Koronapandemien ble starten på et nytt eventyr for Sabrura Sushi

Sushikjeden Sabrura måtte snu seg rundt i en rykende fart da de måtte pakke ned buffetbordet som følge av koronakrisen i vår. Dersom de ikke klarte å omstille seg, kunne de like gjerne stenge restaurantene.

ANDRE SAKER:

Denne maskinen vil endre måten vi vasker hendene på

Økt etterspørsel etter hygienisk og bærekraftig emballasje

Nå kan arbeidssøkere søke om lønnstilskudd

Korona har ført til lokalt næringslivsløft

McDonald's: Stolte produsenter av "junkfood"

FASTE SIDER:

BRANSJEJUS: Kan jeg nekte medarbeidere å reise på ferie eller helgetur til "røde soner"?

Bransjenytt

Produktnytt

Ønsker du å abonnere på papirutgaven? Følg denne linken.

Powered by Labrador CMS