foodora i Norden starter salg gjennom Instagram

Instagrams eier Facebook gjør det lettere for mennesker å støtte sine lokale restauranter. Gjennom foodora og Instagram kan man nå gjøre en bestilling direkte via foodoras instagramkonto og få leveransen kort tid etter.

Publisert

Korona-pandemien forandrer hvordan vi lever og hvordan vi kommer i kontakt med andre, og Instagram og foodora ønsker å bidra til å gjøre det lettere for lokale bedrifter å overleve.

Enklere bestilling

Instagram har lansert handlingsknapper som restauranter og kaféer kan legge inn i sine Instagram-profiler, slik at kundene lettere kan bestille hjemlevering av mat direkte i appen. Når følgeren trykker på “Bestill mat”-knappen i Instagram-profilen, eller på handlingsknappen “Matbestillinger” i en Instagram-story, omdirigeres følgeren til foodoras app der de kan bestille hjemlevering eller pick-up.

Elisabeth Myhre i foodora Norge.
Elisabeth Myhre i foodora Norge.

- Dette er enda en måte for oss å styrke det lokale næringslivet, som er Norges motor. At innovative selskaper velger oss som partner ser jeg som et bevis på at vi driver en bra og verdsatt bedrift. Vi er Nordens største markedsplass for hjemlevering, noe som tiltrekker seg andre nyskapende bedrifter, sier Elisabeth Myhre, Managing Director foodora Norge.

Sikker mat med mindre fysisk kontakt

- Vi vet at bedrifter jobber hardt i disse tider, og vi ser konstant på løsninger som gjør det mulig for konsumenter og bedrifter å samhandle med hverandre via våre plattformer, spesielt siden fysisk kontakt ikke anbefales nå. I mai presenterte Facebook en mulighet som gjør at man kan bestille mat direkte via restaurantens konto på Instagram, og vi er glade for at foodora nå er en partner som gjør det mulig for mennesker å handle mat på et sikkert og enkelt sett fra restauranter i hele Norden, sier Rune Paulseth, Country Manager Facebook Norway.

Samarbeidet er allerede i gang, og foodoras restaurantpartnere kan allerede i dag velge å legge til funksjonen på sin Instagram-profil.