PAPIRUTGAVEN

CONVENIENCE | Messeutgaven er ute nå

I fjor solgte Biltema Cafe over 300 000 hamburgere. Vi har fått vite hva som er suksessen bak burgersalget. I Convenience 1/2020 får du mange gode smakebiter fra SMAK 2020, en inspirerende kioskhistorie fra Spikersuppa, og vi blir nærmere kjent med McDonald’s nye toppsjef, Børre Kleivan.

Publisert Sist oppdatert

Selv om bildeler, byggevarer og annet praktisk utstyr står i fokus, satser Biltema også stort på et rimelig mattilbud til kundene sine.

Biltema Stjørdal har en strategisk god plassering i Havnegata i Stjørdal. E6 går rett forbi og det er vanskelig å unngå plakateringen på veggen som frister med en saftig burger til 49 kroner.

– Alle våre nye varehus kommer med Biltema Cafe. Om vi ikke allerede er Norges mest hurtigvoksende cafekjede nå, så kommer vi nok til å bli det i 2020, sier Dag H. Bergby, administrerende direktør i Biltema Norge.

I Convenience 1/2020 kan du lese mer om Biltema Cafe. I tillegg finner du dette:

LEDER:

Hva er smaken av Norge? «Den 3. til 6. mars kan vi virkelig glede oss til noen spennende matglade dager på Norges Varemesse i Lillestrøm. Da går SMAK 2020 av stabelen, og her får vi innsikt i hva som skal gjøre Norge til en matdestinasjon innen 2030.» Les lederartikkelen her

MAT PÅ FARTEN

Statsministeren roser Hejar og resten av bransjen MANDAL: Valand Burger og Grill har hatt stor trafikk etter at statsminister Erna Solberg besøkte og takket den lokale burgerrestauranten for et godt måltid i januar. Nå har de doblet omsetningen, og Hejar Rahim Abdulrahman er stolt over anerkjennelsen fra landets øverste leder.

KONSEPTUTVIKLING CAFE

Biltema Cafe: Saftige hamburgere på bestselgertoppen I oktober 2018 åpnet det nye varehuset i Stjørdal sine dører for både faste og nye kunder. Selv om bildeler, byggevarer og annet praktisk utstyr står i fokus, satser de også stort på et rimelig mattilbud til sine kunder. I 2019 gikk det unna med over 25 500 saftige hamburgere i Stjørdal, og over 300 000 totalt i hele Norge.

SMAK 2020

– Hvilke mattrender vil prege Norge de neste ti årene? Messegeneral Torill Engelberg ønsker alle velkommen når SMAK 2020 åpner sine dører den 3. mars. Med nærmere 500 utstillere, et stort faglig program og en rekke konkurranser, blir det noen spennende dager på Norges Varemesse.

Den Norske Opera: Gå ikke glipp av åpningspartyet! Tirsdag den 3. mars 2020 kl 19.30 ruller SMAK 2020 ut den røde løperen og inviterer til et gigantisk åpningsparty i Den Norske Opera.

Kart og utstillerliste – SMAK 2020

Flere sider med nyheter og informasjon om SMAK 2020

HISTORISK KIOSK

Stråler friskt midt i Spikersuppa OSLO: Med rød løper og fargerike tilbudsplakater stråler den lille verneverdige kiosken mot oss midt på Karl Johan i Oslo sentrum. Rafif Al-sed Yasein (28) har nylig overtatt den velkjente Narvesen-butikken ved Eidsvolls plass, og hun setter stadig nye salgsrekorder. – Jeg gleder meg til det blir litt varmere i været, og at stadig flere kunder strømmer til, smiler hun optimistisk.

ØL OG BURGER

En «hvit» måned med alkoholfri øl og kjøttfri burger Etter en lang mørk høst og en desember fylt av kraftig mat og drikke, velger stadig flere nordmenn å droppe alkoholen og spise lettere i årets første måneder. Vi har fått innsikt i hvorfor denne trenden brer om seg.

BRANSJEJUS

Hvordan nedbemanne på en forsvarlig og ryddig måte?

“Jeg leder en virksomhet som befinner seg i økonomiske vanskeligheter. Vi ser oss derfor nødt til å gjennomføre en nedbemanningsprosess for å kutte kostnader. Vi er svært opptatt av å gjennomføre nedbemanningsprosessen på en forsvarlig og ryddig måte. Hvordan velger vi hvilke ansatte som skal bli oppsagt og hvem som får bli?”

Svaret får du fra advokat og partner Jens Kristian Johansen og Vibeke Holm i Advokatfirmaet Hjort.

LUNSJ MED BØRRE KLEIVAN

– Jeg er grunnleggende nysgjerrig, og har et genuint ønske om å skape videre vekst Børre Kleivan har nylig tatt over som toppsjef i McDonald’s i Norge. Nå gleder han seg til å utvikle familierestaurantene videre inn i fremtiden. Og selv om han har lang fartstid i hotell- og restaurantbransjen, er han ydmyk i forhold til det å forstå og lære seg nye ting.