Cxense Display

Wayne’s Coffee: – Kaffe er ikke fremtiden


For 20 år siden forandret kaffe-kjeden Wayne’s Coffee måten folk drikker kaffe på. Nå går kjeden i bresjen og lanserer en ny varm drikk; Supercino. Det er en koffeinfri og plantebasert variant av cappuccino.

Det skandinaviske folk elsker å drikke kaffe, og vi topper listene over de som drikker mest kaffe.

Anders Stål, grunnleggeren av Wayne’s Coffee, er overbevist om at det er mulig å endre folks vaner for kaffe-drikking.

Bedre for våre kropper
– Vi har skapt en ny drikke som er god, miljøvennlig og bedre for våre kropper. Den forener det beste av to verdener; supernyttige vekster og en god følelse av en cappuccino. Vi kaller den Supercino, sier han.

Ifølge Anders Stål kan vårt kaffekonsum på sikt være vanskelig å opprettholde, blant annet på grunn av miljøutfordringene vi står ovenfor. Det har fått kaffe-kjeden til å ta en titt i speilet.

Viktig møteplass
– Kaffe er ikke lengre fremtiden. I et globalt klima som stadig blir varmere, må kaffebønnene produsentene stadig høyere opp. Det skaper problemer i produksjonen, sier han.

Selv om kaffeprodusentene står ovenfor store utfordringer, er møteplassene som alle kaffebarene gir oss, en verdifull samlingsplass.

– Vi synes fortsatt at det er et bra samlingspunkt, og all kaffe-drikkingen gir oss en fin anledning til å møtes. Vi vil også tro at det bidrar til at vi åpner oss mer for hverandre.

Andreas Stål er klar på at den nye drikken vil bidra til at vi fortsatt vil møtes for å nyte en kopp varm drikke.

– Med lanseringen av Supercino viser vi veien til fremtidens forfriskninger, avslutter han.

Fakta om Supercino
Supercino er en drikke laget på nyttige vekster og en god smak av cappuccino. Den er i tillegg koffeinfri. Drikken blir lansert i Norge 27. mars.

Den nye drikken kommer i fire ulike smaker: Yoga, som demper hverdagsstress. Matcha, som er en liten helse-kur full av antioksidanter. Hamp & kakao, en drikke for de som trener og vil ha tilgang på protein. Rødbet & kanel, er naturlig søt og hjelper til med utholdenheten.


Lik og følg gjerne Fastfood på Facebook.

Abonner på vårt gratis nyhetsbrev som kommer ut en gang i uken.

Relaterte artikler