Cxense Display

Stang inn for Big Bite på Norway Cup

Big Bite hadde en sentral plassering på arenaen og hadde bygd opp en salgsbod på 25 kvadratmeter. (Foto: Big Bite AS)

Det er ingen hemmelighet at de fleste av barnas idrettsstevner preges av pølser, hamburgere og sjokolade. I år innførte imidlertid den norske kjeden Big Bite en ny standard for hurtigmat under årets Norway Cup.

Hanne Walstad: – Det er ingen grunn for at aktive barn og unge ikke skal få tilbud om frisk og sunn mat når de samles til sport og moro. (Foto: Big Bite AS)

På Ekebergsletta ble det servert subs, toast, og wraps i lange baner. Fortsatt «fast food», men ferskt, friskt og sunt med mange variasjonsmuligheter.

‘Et eventyr’
– For oss ble årets Norway Cup et eventyr fra vi smurte den første bigbiten lørdag formiddag, fem timer før det offisielle programmet var i gang på Ekeberg, og til finalene ble spilt uka etter, sier Hanne Walstad som er markedssjef i Big Bite.

– Vi stilte med et drømmelag bak disken, og takk og lov for det. Kundene strømmet til allerede før vi hadde åpnet, og det gjentok seg hver dag hele uka. Vi fikk svært gode tilbakemeldinger, spesielt fra foreldre som satte stor pris på at vi kunne tilby litt sunnere mat i farta enn det man vanligvis ser på denne type arrangement.

60 Big Bite-sponsorer
Big Bite hadde en sentral plassering på arenaen og hadde bygd opp en salgsbod på 25 kvadratmeter, i tillegg til noen sitteplasser. Men det var ikke bare aktiviteten på Ekeberg som bidro til at det hele ble en suksess, mener Walstad.

– Hver eneste av våre 60 lokale Big Bite-avdelinger ble utfordret til å sponse hvert sitt lokale Norway Cup-lag i forkant av cupen. Det betød at det var mange som allerede visste at vi kom til å være på sletta. Vi har valgt å legge ned såpass mye innsats i dette sponsoratet, for vi vet at barn og ungdom liker variert mat. Vi vet også at de kan yte mer og trives bedre med sunn, fersk og frisk mat som er full av næring og smak. Gode matvaner trenger ikke begrenses til hjemmebanen, de kan like gjerne praktiseres på farta, uansett hvor man er i landet.

Gode tilbakemeldinger
Tilbakemeldingen fra arrangørene har også vært svært positive og Big Bite, som foreløpig har en toårskontrakt med Bekkelaget, har allerede begynt å planlegge hvordan de kan gjøre det enda bedre til neste år.

– For å være helt ærlig så hadde vi ikke forestilt oss det konstante trykket som var på vårt utsalg gjennom hele cupuken. Riktignok kaller vi oss superhelter vi som jobber i Big Bite, men på Ekeberg ble arbeidskapasiteten strekt til ytterpunktet, sier Walstad.
– Det blir to skift neste år, minst!

Også Skandia Cup
Big Bite var også engasjert under årets Skandia Cup, som er en tilsvarende fotballturnering i Trondheim, og de ser gjerne for seg at de kan servere tilsvarende på flere idrettsstevner og – arenaer rundt om i landet.

– Det er ingen grunn for at aktive barn og unge ikke skal få tilbud om frisk og sunn mat når de samles til sport og moro. Big Bite har avdelinger over hele landet, fra Alta til Kristiansand, og kan tilrettelegge for en bred meny med varierte smaker fra næringsrike, kortreiste råvarer, avslutter Hanne Walstad.

Relaterte artikler