Cxense Display

Peppes inn i pizzakrigen

(FOTO: KARINE H. HENRIKSEN)

Aktørene i det norske pizza-markedet er på hugget, og lenge har det vært kjent at både Domino’s og Pizzabakeren planlegger sterk vekst i de nærmeste årene. Nå kaster Peppes Pizza seg inn i kampen, og tar sikte på 50 nye utsalgssteder.

https://i2.wp.com/fastfood.no/wp-content/uploads/2017/10/Dominos-pizza-1-5-2017-reportasje-lite.jpg?resize=500%2C353

I mars ble det kjent at Domino’s kjøpte pizzakjeden Dolly Dimple’s.
– Konverteringen er nå i full gang, og Domino’s har som mål å være oppe i 50-60 avdelinger ved utgangen av 2018, det sa administrerende direktør i Domino’s, Kennet Lorentzen, i et lengre intervju i magasinet Convenience (tidligere FastFood 5/2017).

Skal fylle hele landet
Pizzabakeren er nå oppe i 169 avdelinger i Norge, og målet er å bli rundt 200 avdelinger her til lands, i tillegg til ytterligere vekst i utlandet.
– Vi åpnet 23 nye utsalg i 2017 og vi har allerede 15-20 nye utsalg på gang inneværende år, sier administrerende direktør i Pizzabakeren, Jan Henrik Jelsa.
– Vi har som mål å fylle hele landet, og med denne takten vil vi være der i løpet av et par år.

Les hele intervjuet i Convenience nummer 1/2018.

50 nye Peppes
I 2016 og 2017 falt omsetningen til Peppes på restaurantsiden og antallet er redusert fra 90 til 76 avdelinger. Nå slår Jens Ulltveit-Moes pizzakjede tilbake med 50 nye utsalgssteder, skriver Dagens Næringsliv.
Sjefen for Peppes Pizza, Espen Hoff, sier til avisen at det vil bli en aggressiv pizzafight om de beste beliggenhetene og driverne. Han mener videre det er en fare for overetablering når så mange aktører satser som de gjør. Likevel tar de opp kampen, og det er ifølge Hoff, spesielt markedet innen take-away som vokser sterkest.


 

CONVENIENCE kommer ut seks ganger årlig og setter søkelys på dagens og morgendagens serveringssteder for travle mennesker.

Les mer om bladet

Bestill abonnemnent

Last ned bladet elektronisk

Nyhetsbrev

Følg oss på Facebook

 

Relaterte artikler