Cxense Display

Nye kundeopplevelser

(Ill.foto: Colourbox)

Vinteren har vært snøfull for mange av oss de siste månedene. Med røtter i nord, må jeg innrømme at jeg liker at snøen laver ned, og blir liggende helt hvit. Da føler jeg meg hjemme. Kuldegradene og isholka derimot, kunne jeg glatt vært foruten. Heldigvis finnes det bransjeaktører som sørger for at vi både kan få oss en varm deilig matbit, samtidig som vi også kan trimme av oss juleribba.

I Norge finnes det rundt 87 bowlinghaller, og bransjen har fått en utfordrer, Lucky Bowl. De har siden 2015 kjøpt opp flere Metro bowlinger, i tillegg til at de bygger nye. En stor satsning på angusburgere, har vist seg å slå meget godt an. Målet er å bli størst på bowling i hele Europa.

Aktørene innen Quick service restaurants, er virkelig på hugget i kampen om kundene. McDonald’s tester ut bordservering for å heve kundeopplevelsen, MAX åpnet nylig på Sola flyplass, og Burger King er i ferd med å overta Marché sine butikker langs veiene i Norge. Noen tenker kanskje at vi har nok av disse aktørene.
Faktum er at vi nordmenn elsker disse familierestaurantene, ellers hadde de ikke vokst på den måten de gjør.

I Vadsø har indiske Paramjeet Singh Bedi drevet gatekjøkken og restaurant i over 23 år. Suksessen bak hans historie er blant annet en miks av lokal mat, orientalske spesialiteter i tillegg til å være tilgjengelig, imøtekommende og smidig. Selv om de har en bred meny, kan kundene bestille akkurat det de ønsker å spise, også mat som ikke står på menyen.

Administrerende direktør i Pizzabakeren, Jan Henrik Jelsa, har en imponerende merittliste innen dagligvare, regnskap, convenience, tekstil og flere andre bransjer. Når Pizzabakeren nå har passert en milliard i omsetning, er nok en ny milepæl nådd. Nå satser de på vekst både i Norge og internasjonalt, og de har allerede flere spennende konsepter på gang, det røper Jelsa på side 28.

I årets første utgave starter vi opp med en ny fast spalte i bladet. Bransjejus blir levert av Advokatfirmaet Grette, og her svarer de på relevante problemstillinger som kameraovervåkning, personvern, minstelønn og varslerrutiner i butikk. Har du spørsmål, er du velkommen til å sende disse inn til redaksjonen, eller direkte til advokatene.

Karine Hildonen
Henriksen
Redaktør

 


Convenience kommer ut seks ganger årlig og setter søkelys på dagens og morgendagens serveringssteder for travle mennesker.

Les mer om bladet

Bestill abonnemnent

Last ned bladet elektronisk

Relaterte artikler