Cxense Display

Markant salgsvekst for softis og kuleis

Hennig-Olsen Is har lagt bak seg et halvår med markant vekst i salget av kuleis og softis. Tettere samarbeid med kjeder og satsning på nye, spennende serveringskonsepter er hovedårsakene til veksten.

Salgssjef i Hennig-Olsen, Jørn Veiset. (Foto: Hennig-Olsen Is)

Både premium kuleis, vanlig kuleis og softis har solgt meget godt ved de mange hundretalls utsalgsstedene i Norge. Kuleis-salget er opp 10 prosent hittil i år sammenlignet med tilsvarende periode i 2016.

Nye serveringstips
– Vi har truffet godt med de nye kuleis-variantene, og samtidig har vi utviklet en rekke nye serveringstips til kjedene og utsalgsstedene. Vi har ønsket å gi merverdi til våre kunder og dette har vist seg som en lønnsom strategi både for oss og dem, sier salgssjef Jørn Veiset.

Kalde drikker er det serveringskonseptet som har slått best an av årets serveringstips. Ulike typer shakes og smoothies med kule-is som ingrediens har vært en av hoved-driverne bak årets salgsvekst, forteller Veiset.

Han berømmer særlig MIX-kjeden som i år har satset sterkt på å utvide iskategorien med shakes sammen med Hennig-Olsen Is.

Flere utsalgssteder
Softis selger også meget godt, og antall serveringer er opp 10 prosent fra i fjor.

– En annen viktig årsak til salgsveksten er at iskremen vår i sommer har vært enklere å få tak i, vi har rett og slett flere utsalgssteder enn tidligere, sier Veiset. Han legger til at flere valgmuligheter i isdisken – og at flere serveringssteder selger flere typer iskrem – også bidrar til den gode veksten.

I fjor ble det utført 240 årsverk i Hennig-Olsen Is av nærmere 20 ulike nasjonaliteter. Mangfold i arbeidsstyrken gir godt og inkluderende arbeidsmiljø. Dette er avgjørende for kvalitetsprodukter, fortsatt vekst og sysselsetting på Sørlandet.

 

Relaterte artikler