Gull til ALI Kaffe og Støttegruppa for B-mennesker

Silje Helene Fjeld t.v. og Martine Skjekkeland fra Naug & Venner mottok prisen på vegne av ALI Kaffe og Støttegruppa for B-mennesker. Foto: Facefirst

ALI Kaffe har hatt enorm suksess med sin Facebook-aktivitet ”Støttegruppa for B-mennesker”. Det ga maksimal uttelling også på prisutdelingen under Social Media Awards, Norges største arena for kompetansebygging og networking innen sosiale medier.

Under utdelingen mottok ALI Kaffe og Støttegruppa for B-mennesker prisen for ”Årets Facebook Page”. Dette er en honnør både til en merkevarebygger som aktivt bruker sosiale media for å styrke merkevaren, og byrået Naug & Venner som har driftet siden og hatt dialog med de mange aktive medlemmene i gruppa.

Godt innhold
I juryens begrunnelse for tildelingen av prisen heter det bl.a.:

”Årets Facebook Page pusher ikke produktene sine på kundene. Men tar heller eierskap til en hel kategori med mennesker, som indirekte viser hvor viktig produktene deres er for at målgruppen skal ha en god dag. De leverer godt innhold selv, men har også skapt en side der medlemmene føler seg så hjemme at de gjerne deler trøtte historier fra egne liv.”

Engasjement
Kreativ leder, Silje Helene Fjeld, har jobbet med utviklingen av Facebook-siden og er veldig glad for denne anerkjennelsen.
– Det er flere dedikerte mennesker som har bidratt til dette, og i fellesskap er det etablert en side med positivt innhold som har fått mange fine og hyggelige tilbakemeldinger. Siden august i fjor har vi fått 27 000 medlemmer, og i løpet av samme tidsrom har vi mottatt rundt 400 000 likes og kommentarer. Det har på flere måter vært et nybrottsarbeid innenfor merkevarebygging, og veldig morsomt å jobbe med, forteller Silje Helene Fjeld.

Relaterte artikler