Cxense Display

Det er ingen skam å spise i tide!

LEDER: Mat på farta har de fleste av oss et forhold til. Minsten skal på trening, foreldremøtet starter alt for tidlig, og vi må ha noe innpå før vi haster avgårde. Ok, så tyr vi til enklere løsninger for å sikre at hverdagens logistikk går opp uten store problemer. Når bransjeaktørene utvider og satser på sunnere måltidsløsninger, gjør det at stadig flere av oss kan velge mat på farta uten å føle skam, eller få dårlig samvittighet. Tema for denne utgaven er nettopp mat på farta og pizza.

Italienske Elio Corsi tok sølv i Pizza World Championship som ble holdt i Parma. En selvkomponert glutenfri pizza var det som skulle til for å imponere dommerne, sammen med en genuin kjærlighet for pizzafaget.

Kysten Rundt kan så langt i år vise til en vekst på hele 15 prosent. For å sikre medlemmene sine ytterligere vekst, har også de satset på et kvalitetsløft på burgerfronten.

Fredagstacoen er blitt en folkefavoritt i de norske hjem, og det har Circle K tatt på alvor. Av den grunn har de rullet ut et bredt utvalg av meksikanske favoritter ved alle sine stasjoner i Norge. Her byr de på burritos, quesadillas og tacoburgere. Rekker du ikke å lage fredags-tacoen selv, kan Circle K bli redningen.

Vi har også besøkt den globale pommes frites produsenten Lamb Weston Meijer. Her har vi sjekket ut hvorfor bærekraft er et så stort tema. – Vi må gi tilbake like mye som vi tar ut, sier sjefen for bærekraft.

Miljøvennlig emballasje har blitt en stor «snakkis» i vår bransje. Vi har søkt svar på hva som er utfordringene dersom man ønsker å velge miljøvennlige produkter – og fullføre syklusen helt frem til riktig avfallshåndtering. 

Tidligere NM-vinner Anne-Lise Sørensen ved Patricias gatekjøkken i Bardu, gikk nok en gang til topps i NM i sunn fastfood. Denne gangen trollbandt hun dommerne med et nyutviklet produkt; Fiskeburger med tare, i tillegg til en solid daglig drift.

Toppsjefen i Peppes Pizza, Espen Hoff, sier målet er å være 120 avdelinger innen 2020. – Vi må sørge for at vi gjør dette på en lønnsom måte for våre drivere, slik at vi får en bærekraftig utvikling – med fornøyde gjester, sier han på side 34. 

Karine Hildonen Henriksen

Redaktør i CONVENIENCE

Relaterte artikler