Cxense Display

Circle K satser på meksikansk, fersksmurt og sunn mat

De presenterte den nye menyen på Circle K i dag. Fra venstre salgssjef Christian Granly, markedsdirektør Christoffer Sunby, prosjektleder for den nye matsatsingen til Circle K, Ann Helen Våge og stasjonsdriveren på Circle K Økern, Einar Valbjørn Heisum.

Fredag 16. juni lanserte Circle K sin nye matsatsing på Økern i Oslo. – Fremtidens kunder vinnes med den beste maten og den beste kundeopplevelsen. Vi skal sprenge alle grenser for hva det er mulig å servere på en bensinstasjon, sier markedsdirektør og påtroppende norgessjef Christoffer Sundby.

Christoffer Sundby, markedsdirektør og påtroppende norgessjef i Circle K sammen med Tor Jørgen Kramperud Arnesen fra Flying Culinary Curcus Circle K skal i samarbeid med Flying Culinary Circus ruste opp matsatsingen på fem stasjoner i løpet av de neste månedene.

I samarbeid med kokkene i Flying Culinary Circus skal fem stasjoner utrustes med den nye matsatsingen i løpet av de neste månedene. Først ut er Circle K Økern, som tidligere i år også ble landets første bensinstasjon med solceller på taket.

– Dette følger en klar samfunnstrend, folk ønsker å bruke mindre tid på enkelte av dagens måltider og spiser mer mens de er på farten. Men kravene til hurtigmaten øker, vi ønsker kvalitet, vi ønsker valgfrihet, vi ønsker ærlig, sunn, fersk mat. Alle disse ønskene skal vi levere på, sier Sundby, og legger til;

– Kundene blir vinnerne når hurtigmatleverandørene i Norge oppgraderer sine tilbud, enten det er de nye spisestedene på Gardermoen eller store bensinstasjoner langs hovedveiene i Norge. De siste årene har det dukket opp mange smale og spennende hurtigmatkonsepter, særlig i de store byene, for eksempel innen meksikansk mat. Nå kan du få et raskt og like velsmakende meksikansk måltid på bensinstasjonen!

Norge som pilotmarked

På Circle K Økern og de fire andre stasjonene skal kjeden teste nye måltidskonsepter og se hva som fungerer og hva som må jobbes mer med. Sundby forteller at Norge har blitt Circle K-konsernets fremste pilotland på en rekke områder.

– Med denne satsingen blir vi matlaboratorium for hele Circle K med 12 500 utsalgssteder på tre kontinenter. Norge nyter stor anerkjennelse fordi vi ligger langt fremme på mattrender, i tillegg til biodrivstoff og elbiler. Derfor er det logisk å teste ut nye ting i Norge, sier Sundby.

Han har lenge klødd i fingrene etter å lansere rendyrkede Circle K-konsepter i Norge.

– Vi har gjennomført merkeskifte fra Statoil til Circle K. Nå er vi i gang med å bygge innhold i Circle K-merkevaren. Kundene skal få en helt ny matopplevelse langs veien, vi satser på både meksikansk, ferskmurt og sunnere mat, sier Sundby.

Endelig i gang på ordentlig. Stasjonssjef Einar Valbjørn Husum jubler over den nye matsatsingen sammen med markedsdirektør Christoffer Sundby.

Vraker ikke wienerpølsene

På Circle K Økern er matserveringen lagt opp stasjonsvis: Det er en egen stand for meksikansk mat laget av norske råvarer. Ved siden av finner vi sandwich- og salatstasjonen med surdeigsbrød og glutenfrie alternativer. Maten tilberedes foran kundene på bestilling.

– For å minske kødannelse er det selvbetjeningskasser på samme sted som du får maten utlevert. Slik innfrir vi kundens ønske om å bruke minst mulig tid på bestilling og betaling. En kaféseksjon med stoler og bord er tilgjengelig for de kundene som ønsker å spise på stedet, forklarer Sundby.

Samtidig er den kjente og kjære pølse- og burgerdisken likevel ikke historie – den står fremdeles der den alltid har stått. Hamburgeren har også fått et kvalitetsløft i det nye konseptet, som har betydelig oppgradert kjøkkeninnredning.

En helt ny konkurransehverdag

Sundby trekker paralleller til den gamle pølsebua når han skal forklare hvilken omskiftning han ser for seg i årene fremover. I mange tiår var det nemlig i pølsebua man fikk kjøpt pølse. Skepsisen var stor da bensinstasjonene begynte å selge wiener- og grillpølse.

– Folk trodde ikke det var mulig å få seg en skikkelig pølse på et sted som selger bensin og vindusspylervæske. Nå er det ikke så mange pølsebuer igjen. Vi mener tiden er riktig for å satse på et mye bredere tilbud av rask, sunn og god hurtigmat på bensinstasjonen. Kanskje vil omstillingen ta litt tid, men etter hvert tror jeg kundene og aktører i andre deler av serveringsbransjen vil merke at tilbudet på bensinstasjonene endrer seg kraftig. Vi skal bidra til et matløft for hele bransjen, avslutter Sundby.


Les mer om FastFood her

Last ned bladet elektronisk

Følg gjerne Fastfood på Facebook.

Abonner på vårt gratis nyhetsbrev som kommer ut en gang i uken.

 

Relaterte artikler