Cxense Display

Burger King i medvind: 19 nye avdelinger siden 2017

Også nyåpningen ved Oslo Lufthavn Gardermoen har vært en suksess fra første dag. – Plasseringen her er ganske gunstig for oss. Vi ligger rett på hjørnet i food-courten nær der de reisende kommer inn fra flyplassen – og rett ved bagasjehallen for innlandsreisende, sier Sandvik. FOTO: KARINE H. HENRIKSEN

I 2016 åpnet Burger King 18 nye avdelinger. Våren 2017 var de oppe i 60. – Nå er vi oppe i hele 79 Burger King i Norge. Sist i rekken er det nye utstillingsvinduet på Karl Johan som åpnet i januar, smiler toppsjefen Rune Sandvik i King Food.

Rune Sandvik i King Food/Burger King. FOTO: KARINE H. HENRIKSEN

Tekst og foto: Karine H. Henriksen

Burgerkjedens solide vekst kommer som et resultat av et planmessig arbeid utført over flere år. Det har resultert i at de har gått forbi McDonald’s, som per i dag har 73 familierestauranter i Norge.
– Vi har hele tiden vært klar på at vi skal vokse, og målet vårt er å fortsette denne veksttakten inn i 2019, sier administrerende direktør i King Food/Burger King, Rune Sandvik.

25 prosent vekst
Den totale økningen i salgstallene fra 2017 sammenlignet mot 2018, viser en økning på om lag 25 prosent.
– Det er vi selvsagt veldig fornøyd med, lønnsom drift er viktig for å kunne fortsette våre planer videre, sier han.

Tar Skandinavia
Så langt ligger det an til en økning på mellom 8 til 10 nye avdelinger i Norge også de kommende årene. Vekstplanene i Sverige og Danmark er vel så store som i Norge.
– I 2017 hadde vi 43 restauranter i Danmark og 127 i Sverige. Per i dag har vi hatt en god vekst, og vi ligger nå på 53 Burger King i Danmark, og 139 i Sverige. Totalt sett for hele Skandinavia ble det åpnet 30 nye avdelinger i 2018, det er vi godt fornøyd med, sier Rune Sandvik.

Les hele saken i CONVENIENCE 1/2018 som kommer ut om kort tid.

 

Relaterte artikler